Jak klima funguje, jak se se změnami vyrovnává příroda a člověk, jaká opatření na zmírnění dopadů klimatické změny jsou v naší moci... To se dozvěděli žáci 8.A v rámci inovativní výuky OP JAK.
Ve středu 21. února přijely školitelky z Chaloupek Horní Krupá s programem Jak se žije v Podnebíně. Jde o simulační hru, ve které zástupci obcí (členové jednotlivých týmů) jednají o možnostech přípravy obce na dopady klimatické změny (tzv. adaptačních opatřeních). Zastupitelstvo má k dispozici šestnáct možných opatření, z nichž některá jsou účinná více, jiná méně. Zda zvolili lepší či horší opatření ukáže klimatická situace, která nastává náhodně na konci každého kola hry. Po sehrávce je s žáky reflektována optimální klima - adaptační strategie.
V úterý 27. února pokračoval program Paseka, ve kterém děti zkoumaly roli lesů v době klimatické změny, jak lesy přispívají k pohlcování uhlíku z atmosféry. A také jak klimatická změna ovlivňuje les. Ve hře se pokoušely z vyprahlé paseky s řadou pařezů znovu vytvořit les. Využily pomocníky, semínka nesená větrem i ta co dlouho spí v podzemí.